Keď za to vlastne nemôžete.
Komerčné zlyhanie hry Battlefield 2042 malo veľké dôsledky nie len priamo na štúdio DICE, ale aj negatívne následky na štúdio, ktoré s vývojom hry nemalo nič spoločné – Industrial Toys.
Toto štúdio o 120 zamestnancoch, ktoré sa zaoberalo vývojom hier pre smartfóny totiž v čase vydania Battlefield 2042 vyvíjalo samostatnú Battlefield hru pre smartfóny. No aj kvôli tomu, že Battlefield 2042 dopadol tak, ako dopadol sa Electronic Arts rozhodlo prekopať značku od základov a to zahŕňalo aj zrušenie tejto Battlefield hry a ukončenie činnosti štúdia Industrial Toys.
Prezradil to jeden zo zakladateľov Industrial Toys Alex Seropian v rozhovore pre Mobilegamer.biz: „Na začiatku bol všetok vietor vo vesmíre v plachtách SS Battlefield Mobile: žáner [strieľačiek] rastie, je to skvelá IP, máme skvelý tím - to všetko bolo super dobré," vysvetlil Seropian a potom tvrdil, že slabé prijatie hry Battlefield 2042 pri jej vydaní v októbri 2021 to zmenilo.
"V priebehu minulého roka sa stalo niekoľko vecí. Vyšiel Battlefield 2042 a reakcia komunity na 2042 nebola dobrá. To spustilo kaskádu. Spoločnosť Apple tiež zmenila pravidlá IDFA a skrátka a dobre to znamená, že to značne zdražilo získavanie používateľov. Takže organická distribúcia s vydaním 2042 erodovala a platená distribúcia sa kvôli pravidlám IDFA stala rádovo drahšou. A potom vyšiel Apex a neviem, či EA hovorila o tom, prečo ho zrušila, či to bolo kvôli ekonomike alebo čomukoľvek inému, ale bez toho, aby som to povedal, by ste si mohli doplniť prázdne miesta.“
„Uskutočnili sme soft launch, ktorý prebiehal dobre, ale povedali sme si, že na to, aby sme sa dostali do cieľa, budeme potrebovať toľko času a toľko peňazí, aby sme sa dostali na globálnu úroveň. Myslím si, že v súčasnosti je tiež trend, že veľké mobilné hry a veľké IP majú franšízový švih - berú mobil ako ďalšiu platformu pre franšízu, je tu jedno veľké vydanie a všetko je konzistentné na všetkých týchto platformách.
„Náš prístup bol opačný, bol to zážitok šitý na mieru pre mobilné zariadenia, pretože spôsob, akým ľudia používajú tieto zariadenia, ako sa hrajú a všetko je iné. Takže všetky tieto veci sa tak trochu skombinovali a myslím, že preto ste dosiahli takýto výsledok. Nikto to nechcel, ale viete, svet sa mení a ľudia reagujú."
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!