Kde sú tie časy, kedy sme dostali dokončenú otestovanú hru bez výraznejších chýb? Píšem výraznejších, nakoľko, pretože nikdy žiaden titul nevyšiel bez chyby. Ono sa to ani nedá, pretože odladiť to na tisíce konfigurácií, ktoré sú možné s hardvérom v PC sa to ani nedá. Vo väčšine však platí, že to ide.
Konzoly sú príbeh sám o sebe a poslednú dobu je to proste na nálade štúdia, na ktorú verziu sa viac-menej „vyprdnú“. Však načo sa trápiť? Zameriame sa na hlavnú väčšinu, od ktorej očakávame najviac ziskov, či? No… už len ani to. Rozmýšľal som, čím to môže byť spôsobené a napadlo mi niekoľko možných scenárov:
1. Bohapustá lenivosť
Mne to na PC funguje, neviem prečo vám nie.
Toto je trošku presaturované, ale nečudoval by som sa, keby v nejakom extrémnom prípade toto nebolo parafrázou na skutočnú situáciu. Tu by si mali vývojári uvedomiť, že áno, vám to funguje, no nedáte nám vaše počítače, alebo konzoly, aby sme si to zahrali, však?
2. Nekompetencia
V skratke, niekde v systéme nie je dostatočne kompetentné oddelenie, alebo človek, ktorý má na starosti, aby sa k zákazníkovi dostal dokončený produkt. Má na starosti výstupnú kontrolu a buď na ňu kašle, alebo ju nerobí dobre. Je ešte jedna možnosť, no nechce sa mi veriť, žeby bola možná – o problémoch vie, no rozhodne sa ich ignorovať, pretože termín horí a vie, že vývojári časom dodajú opravnú aktualizáciu.
3. Drzosť (asi najhoršia možnosť)
Hráči to otestujú najlepšie. Každá hra má možnosť poslať report, nie? Tak len počkajme na ne. Zase, termín horí, už sme to raz posunuli. Celkom rýchlo to prehrmí, len sa pripravte na nadčasy (ak vôbec) po vydaní hry. Nemusíme platiť veľkú vzorku testerov, naopak testeri zaplatia nám za to, že to vyskúšajú. Geniálne! No, iba žeby nie… Ak takáto politika v nejakom štúdiu funguje, tak je hanbou a malo by skončiť…
4. Ľahostajnosť
Proste pokrčia plecami a idú ďalej. Termín je tu, hra funguje, síce nie najlepšie ale to sa spraví. Niečo sa zarobí, niečo sa minie na opravy ale produkt išiel do sveta a predáva sa, to je dôležité, ideme ďalej. Všetko raz prehrmí, tak načo sa znepokojovať? Hráči majú krátku pamäť, však Bethesda takto funguje desaťročia…
Ja rozumiem, že pre herné štúdia sme len chodia peňaženky a netvoria hry pre naše krásne oči. Robia ich, aby na nás zarobili. Beriem, akceptujem – však to je úplne normálna vec. Keby som ale išiel do obchodu s potravinami a kúpil mäso, ktoré by smrdelo, išiel by som ho vrátiť. To isté, keby som si kúpil ovládač na playko a nefungovali by tam nejaké tlačidlo.
Taktiež chápem, že optimalizovať hru, na nespočetné množstvo zariadení, nie je vôbec jednoduché. Lenže dokázali to štúdia predtým, tak kde je problém teraz? Ja len dúfam, že ani kvôli jednému bodu, ktoré som napísal. Naozaj...
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!