Niektoré spoločnosti majú veľmi zvláštny prístup k obľúbeným značkám. V konečnom dôsledku sa môže stať, že ich navždy pochovajú...
Predstavte si že nemenovaná spoločnosť dostane licenciu na univerzum, ktoré je v popkultúre niečo ako legenda. Formovala dlhé roky ľudí každého veku. Žiaľ, predchádzajúci majitelia s ním zaobchádzali ako s odpadom, nepočúvali komunitu a malo to za následok veľký pád popularity. Vo filmovom priemysle to bolo tiež veľmi vágne a značka aj s postavou sa začali pomaly ale isto stávať výstražným príkladom pre každý ďalší pokus s niečím iným.
Táto spoločnosť, poučená minulosťou začne k titulu pristupovať inak. Zoberie všetko, čo bolo kedy na tom dobré, pričom čerpá z úplného počiatku fenoménu a s novými nápadmi a skvelým nápadom vydá hru. Potichu, žiadne ceremónie, žiadne reklamné banery po celom svete a internete. Len tak si hru nechá žiť svojim vlastným životom.
Prístup podobným tomuto tu už raz bol. Id Software takto predával DOOM. Bol taký dobrý, že nepotrebovali jediný dolár na marketing. Nie som si úplne istý, či tu bolo podobne, ale pohybujem sa vo videohernom svete veľmi dlho, nehovoriac o tom, že táto značka patrí k môjmu srdcu najbližším a nezachytil som o nej nič, kým nebola na trhu hádam tri-štyri mesiace.
Keď som započul, že je to tu, poučený minulosťou, moje prvé kroky viedli na YouTube, kde som vyhľadal gameplay videá. Po prvých 20 minútach som bežal do obchodu... je to tu... konečne po dlhých rokoch sa človek dočkal.
Škody ale boli dávno napáchané a štúdio s tým nejako nepočítalo. Kto čítal zopár mojich článkov už vie, že ide o Alien Isolation. Tento perfektný horor sa nedočkal zaslúženého hypu. To vydavateľa značne sklamalo a niečo málo nad dva milióny predaných kópií stačilo, aby sme pokračovanie neočakávali.
Každý normálny si teraz povie: no a? Však všetci vieme, že to ide, tak spravme ďalšiu časť a predaje musia vyletieť!
Žiaľ, takto tento svet nefunguje. Raz sa vám počet predaných kusov zdá málo, tak to skúsite presne opačne a teda ponúknete hru, ktorú nikto nechce. Hru na mobily... Poviete si: stane sa, krok vedľa, no videli, čo funguje, tak stačí len počkať... počkať si na pokračovanie najneúspešnejšej a najnenávidenejšej hry votrelca – Colonial Marines. Ok, trošku Fireteam Elite krivdím, ale nemalo to tak ďaleko od prepadáku z čias minulých.
Do tretice všetko dobré? Ohlásená nová Alien hra! Vývojári ju charakterizujú ako „multiplayerovú, multi-team zlodejskú hru“... Izometrickú! WTF??? Vlastne ani neviem, čo to bude, no Isolation 2 určite nie. Fanúšikovia si trhajú vlasy a ja mám pocit, že som sa vrátil v čase, kedy niekto ako naschvál búcha jednu hovadinu za druhou, len nie to, čo chce celý svet...
Tento paradox ale nie je ojedinelý. Píšem o Votrelcovi z dôvodu, že ho pozná každý a kto je aj trošku starší, vie, aká minulosť ho sprevádza. Berte to teda ako príklad. V konečnom dôsledku sa to môže stať hocktorému vášmu milovanému titulu a žiaľ, niektorým sa to už deje.
Čo s tým ale môžeme robiť? Nekupovať hry. To ale môže znamenať prepad značky do zabudnutia (čo by možno nebolo niekedy na škodu), alebo sa herní vývojári poučia a dajú nám čo chceme (hahaha, tak určite).
Smutný príbeh, čo píše sám život. Zaslepení manažéri, ktorí nemajú prehľad ale majú nápad. Poprípade len niekde niečo videli, tak si zobrali príklad. Pokiaľ títo budú riadiť, čo máme hrať, dobrých titulov bude čoraz menej. Lenže... vždy sa nájde niekto, kto to kúpi, kto si stiahne aj Diablo Imortal (čo nehovorím, že je zlé) a naleje do toho obrovské množstvo peňazí (toto už zlé je).
Darmo, raz sa hovorí: 100 ľudí – 100 chutí a pokiaľ ľudia budú tlačiť peniaze do nezmyslov, tak tých nezmyslov bude čoraz viac. Ako dopadol posledný Batlefield? Nevie niekto? Len tak sa pýtam, pre kamaráta...
Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!