Ak budete dostatočne dlho ticho, môžete počuť nárek PlayStation fanboyov, ktorí nedokážu uniesť ťarchu posunutých exkluzivít na PC, ba čo viac, Sony vraj ide tvoriť live-service hry v obrovskom množstve!
To tu už ozaj nikto nič negarantuje? Sony búra hranice, ktoré sú ochotní fanúšikovia akceptovať. Piliere, na ktorých Japonci dlho stavali a boli nezničiteľné, pomaly ale isto praskajú a s nimi sa zosypáva aj Olymp. Oni vidia z neho padať bohov – Nadoga, boha singleplayeru, Insiho, boha exkluzívneho obsahu alebo Moniku, bohyňu vojny s ostatnými platformami.
Všetci ostatní sa radujú. Iní PlayStation hráči, ktorým je to jedno sa tešia z novo-ohláseného obsahu a PC maniaci si mädlia ruky nad nedosiahnuteľnými hrami, ktoré sa im dostanú do knižníc bez nutnosti zaobstarania si ďalšej platformy.
Celý táto psycho-situácia vyústila do ani nie náreku, ako škrekotu niektorých jedincov, ako Sony zradilo, že skrachujú alebo skončia, že pochovali 30 rokov budovanú značku a ďalšie nezmysly…
Moji milí, mám pre vás novinku. Pre Sony ste všetci len chodiace peňaženky. Je to spoločnosť, ktorá tu je od toho aby zarábala miliardy. Ak ich nezarobí, vykašle sa na to, len pre vaše potešenie to robiť nebude. Tým nechcem povedať, že im na hráčoch nezáleží, to nie. V ich záujme je tvoriť hry také, ktoré budeme milovať, zostaneme verní značke a budeme im robiť pozitivnu reklamu.
Ako som písal, PlayStation a ich štúdia sú tu od toho, aby zarábali obrovské peniaze. V dnešnom svete nikto nebude robiť zadarmo, čo je úplne pochopiteľné. Oni vydajú produkt, ak je kvalitný, kúpi si ho veľa ľudí. Spokojná je firma s peniazmi, zákazníci s kvalitným produktom. Symbióza ako má byť. Niektorí ľudia si ale myslia, že sa dá fungovať na tom istom princípe sto rokov a nič netreba meniť. Pokúsim sa vysvetliť, čo sa deje.
Trh, hoc aký je ako živý organizmus. Tak isto sa musí správať každá veľká spoločnosť. Musí sa adaptovať prostrediu aby prežila. Z dejín vieme, že neprežijú najsilnejší, ale najflexibilnejší. Dinosaury boli veľké a silné a kde sú? Vo filmoch a múzeách. V ich dobe boli cicavce v podstate len drobné potvory, na ktorých si zgustol skoro každý. Dokázali sa ale adaptovať a sú tu. Dinosaury už nie.
Sony nechce byť dinosaurus. Doba sa mení, prichádzajú nové generácie hráčov zvyknuté na iné typy hier. My starí hráči máme na hranie čoraz menej času a je tak jasné, že musia osloviť mladých. To sú ľudia, pre ktorých Fortnite niečo ako bol pre nás prvý Crash alebo GTA. Sony v nich vidí obrovský potenciál, ako zarobiť na ďalšie singleplayer hry, čo to nechápete? Vývoj je čoraz zložitejší a finančne náročnejší. Kto to zaplatí? Majú zvýšiť cenu na 120€?
Pozrite si taký epic a Fortnite. Videli ste demo Unreal Engine 5? Viete kto tie milióny zaplatil? Desaťroční hráči Fortinetu. Dobré ráno všetkým.
Prečo si myslíte, že Sony púšťa exkluzivity na PC? Na PlayStation sa predaje znížili na minimum, kto si už chcel kúpiť konzolu kvôli tým hrám už urobil, tak prečo na tom istom nezarobiť zas? Keby ste vy mali stánok s vonnými sviečkami na dedine a za mesiac by od vás kúpil už každý v dedine, čo nejakú sviečku chcel, nešli by ste do susednej dediny?
Zas sa vrátime v tom začarovanom kruhu na začiatok a zistíme, že Sony tu je od toho aby zarábala miliardy. Nie milióny… miliardy. To je dôvod, prečo si PC hráči skôr, či neskôr zahrajú asi každú exkluzivitu od Sony. To je dôvod, pre ktorý je vo vývoji veľké množstvo live-service hier. Všetci by ste mali ďakovať a nie nadávať a nariekať, lebo peniaze z toho budú financovať naše milované singleplayer hry a kto to nevidí a nechce vidieť… tomu už niet pomoci...
Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!