Skvelé technológie v PlayStation 5 ocenil aj Linus, ktorý sa neskôr ospravedlnil aj Sweeneymu

Skvelé technológie v PlayStation 5 ocenil aj Linus, ktorý sa neskôr ospravedlnil aj Sweeneymu

 

Nie je to len o číslé a je potrebné si počkať na reálne výsledky.

Aj my sme vám nedávno priniesli informáciu, že sa na PC trh chystá zaujímavý "SSD produkt", ktorý svojou rýchlosťou nechá zahanbiť aj riešenie v chystanom PlayStation 5. Čísla hovoria jasnou rečou a nový NVMe SSD Element LQD4500 z dielne značky Liquid a prnesie rýchlosť až na úrovni 24GB/s. PlayStation 5 má ponúknuť "len" 5GB/s pri čistých dátach a 8-9GB/s pri dátach komprimovaných.

Tento zaujímavý produkt, ktorý sa na trh ešte len chystá a jeho cena bude určite veľmi zaujímavá, otestoval a predviedol známy tech guru Linus. Video samozrejme zaujalo všetky diskutujúce sorty internetu a došlo aj na porovnanie s SSD riešením v PlayStation 5.

K porovnaniam a diskusii sa pripojil aj šéf Epicu, Tim Sweeney, ktorý vyzdvihol rýchlosť daného produktu, no dodal, že porovnávať to s diskom v PlayStation 5 nemá žiadny zmysel, čo je logické. Sweeney hovorí o doslova revolučnom riešení z dielne Sony, ktoré má prinútiť spolupracovať spoločnosti Intel, AMD a NVIDIA a priniesť podobnú technológiu aj na PC. Doslova tvrdil, že I/O riešenie v PlayStation 5 „je ďaleko pred všetkým, čo si na PC môžete teraz kúpiť za akékoľvek množstvo peňazí“.

To nenechalo chladného ani Linusa, ktorý reagoval na Sweeneyho vyhlásenie a argumentoval to rýchlosťou čítania a zápisu v Element LQD4500. Toto však Linus neskôr prehodnotil a v najnovšom videu vysvetľuje, že nepochopil Sweeneyho vyhlásenie, ospravedlňuje sa za šírenie dezinformácií a diskutuje v ňom o niektorých skvelých technológiách, vďaka ktorým je PS5 skutočne vzrušujúci kusom hardvéru pre všetkých.

Je jasné, že všetci vidíme čísla a podľa tých sa rozhodujeme. Treba si však uvedomiť, že pri PlayStation 5 nie je SSD disk len rýchlym úložiskom. Ide o celkové riešenie práce so vstupom a výstupom dát v rámci celej architektúry, ktorá je navrhnutá úplne odlišne od doteraz zaužívaných spôsobov.

Ďalšia sorta ľudí bude tvrdiť, že túto technológiu využijú len tvorcovia first-party hier, čo je určite nepopierateľný fakt, ale kto iný by to mal byť. Sony je známe svojim exkluzívnym obsahom a tak aj k nemu pristupuje. Sony mám opäť ukazuje, že ide svojou cestou a pre herný priemysel sú veľkým hráčom. Ak ich riešenie ponúkne úsporu času a peňazí aj vývojárom tretích strán, tak sa nemáme o čom baviť. A prísun starších skvelých PlayStation exkluzivít na PC, ktoré každý majiteľ PlayStationu už má preskákané zo všetkých strán, s tým nemá nič spoločné...

Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk