RECENZIA: Lenovo Yoga Tab 11 - Multimédiá na dosah

Čínsky gigant, ktorý pôvodne začínal pod názvom Legend, bude už o pár rokov oslavovať 40-ku na trhu. Počas svojej dlhej existencie dosiahla firma z Pekingu veľké množstvo míľnikov. V roku 2005 kúpila počítačovú divíziu IBM a zaradila sa tým medzi najväčších výrobcov počítačov na svete. O deväť rokov neskôr Lenovo znovuzrodilo svoju mobilnú divíziu, keď prevzalo mobilné zariadenia firmy Motorola Mobility od spoločnosti Google.

Už od roku 2013 ale Lenovo vyrába tablety pod značkou Yoga. Majú netradičnú konštrukciu s integrovaným stojanom a obsahujú nadštandardne veľkú batériu. V roku 2016 to skúsili aj s modelom Yoga Book, ktorý je konštrukčne podobný notebookom, ale mechanická klávesnica je nahradená virtuálnou.

Parametre

Tablet má rozmery 257 x 169 x 7,9-8,3 mm a hmotnosť 655 g – väčšia batéria a dva JBL reproduktory sú v základni, ďalšie dva sa nachádzajú v hornej časti tela. USB-C port, ktorý je umiestnený na pravej časti krytu batérie, slúži na nabíjanie alebo pripojenie USB-C slúchadiel. Vďaka redukcii USB-C na 3,5 mm jack sme pripojili slúchadlá a s výsledným zvukom sme boli spokojní. 11-palcový 2K 60 Hz displej s rozlíšením 2000x1200 pixelov a panelom IPS so svietivosťou 400 nitov a zobrazením 16,7-milióna farieb zabezpečuje verný, ostrý a dostatočne jasný obraz. Nami testovaná konfigurácia mala 4 GB operačnej pamäte a 128 GB ukladacieho priestoru pre videá, hudbu i fotografie. Pamäť je rozšíriteľná o microSD kartu, pričom slot pre ňu je na pravej strane zariadenia. Použitým operačným systémom je Android 11 a poháňaný je 8-jadrovým procesor MediaTek Helio G90T (2x A76 @2,05GHz + 6x A55 @2,0GHz), vďaka ktorému je beh Androidu rýchly a plynulý.

Ikonický stojan sa zásadne zmenil, tvorí ho kovová rúrka s pogumovaním na mieste dotyku s podložkou. Umožňuje variabilné nastavenie uhla polohy tabletu a dokonca i zavesenie, čo je veľmi praktické v kuchyni pri pozeraní videí, alebo sledovaní či čítaní receptov pri varení. Na prednej strane sa nachádza kamera s rozlíšením 8 Mpx s fixným zaostrením a 99° širokým uhlom záznamu, zadná 8 Mpx je s automatickým zaostrovaním. Vďaka veľkému displeju sú konferenčné hovory, na ktoré je predná kamera plne dostačujúca, prehľadné i pri väčšom počte účastníkov. Rovnako dobrá je i kvalita zvuku a integrovaného mikrofónu.

V balení nájdete 20W USB-C rýchlonabíjačku, pričom nabíjanie trvá dlhšie, ako sme zvyknutí pri mobilných telefónoch, čo je dané veľkosťou batérie. Jej výdrž s kapacitou 7700 mAh pri maximálnej záťaži – hodiny prehrávania videí, Netflix, niekoľkohodinové hranie náročných hier, prehrávanie hudby cez Spotify a Tidal, čítanie webu – bola jeden a pol dňa. Pri bežnom použití, ako je občasné video, hodinka hrania denne, počúvanie hudby a čítanie webu, sa to posunulo na viac ako dva dni.

Lenovo Yoga Tab 11 disponuje nadstavbou Entertainment Space – zlučuje rôzne streamovacie služby na jedno miesto. Už nemusíte spúšťať jednotlivé aplikácie vždy, keď si chcete pozrieť film alebo počúvať hudbu, všetko nájdete na jednom mieste. Funkcia Google Kids Space je zas určená na používanie tabletu deťmi, pričom rodič má možnosť nastaviť dostupnosť funkcií. Ideálne pre zábavu a rozvoj schopností dieťaťa.

Multimédiá

Prehrávanie multimédií je jednou z hlavných funkcií, na ktoré je podľa nás tablet vhodný. Potešila podpora prehrávania súborov MP4 s Dolby Vision a Dolby Atmos, obraz i zvuk sú úžasné a sledovanie bolo skutočným zážitkom. V Netflixe je podporované Full HD rozlíšenie, ktoré poskytuje pekný obraz a verné farby, IPS displej robí svoje. 4K videá na YouTube sú nádherné, najmä tie testovacie, klasikou sú úryvky z dokumentov o prírode, kde je obraz krásne živý.

Otestovali sme Spotify i Tidal, kde sme počúvali rôzne žánre hudby, prevažne metalcore a elektronickú, najmä trance. Tidal na tablete dokonca podporoval kvalitu prehrávania Master, čo je nekomprimovaná štúdiová kvalita zvuku. I pri maximálnej hlasitosti bol zvuk čistý a počúvateľný. Pre nastavenie individuálnych preferencií odporúčame použiť niektorý zo zvukových ekvalizérov. Funkcia Dolby Atmos umožňuje prispôsobenie zvuku podľa toho, či počúvate hudbu, pozeráte film, prípadne uprednostňujete dynamické nastavenie zvuku. Charakteristika zvuku sa počuteľne menila so zmenou nastavenia.

Aj prepojenie zariadení cez Bluetooth – reproduktor, slúchadlá, XBOX Wireless Controller – prebehlo rýchlo a bez problémov.

Hranie hier

Niekoľko hodín sme venovali i hraniu hier a vybrali sme si tie graficky náročnejšie. Call of Duty: Mobile, Shadowgun Legends, Fortnite, PUBG Mobile, CSR Racing 2 aj Asphalt 9, ktoré tablet zvládal v HD rozlíšení bez problémov. Pri ARK: Survival Evolved, jednom z graficky najnáročnejších titulov vôbec, sme hru museli nastaviť na stredné detaily. Výhodou je aj možnosť pripojenia už spomínaného bezdrôtového Xbox ovládača – pri podporovaných hrách tým získate nespornú výhodu v online zápoleniach.

Pravdou stále zostáva, že tablety sú na ústupe a nepomohla tomu ani kríza dostupnosti čipov, ktorá zapríčinila, že výrobcovia sa sústredia primárne na výrobu telefónov. Tento produkt si však vašu pozornosť určite zaslúži. Ide o všestranné zariadenie vhodné na zábavu, prácu, ale vďaka podpore Lenovo Precision Pen 2 aj na písanie poznámok a dlhších správ. S prehľadom si poradí s prehrávaním videí i hudby a nezaskočia ho ani náročné hry. Jeho hlavnou devízou je kvalitný displej a zvuk, silná batéria a na svoju triedu naozaj výkonný procesor.

• 2K IPS displej
  • procesor
  • zvuk