Super Resolution!
Nvidia má momentálne oproti AMD na poli grafických kariet jednu veľkú výhodu. A tou je technológia DLSS. Tá dokáže vďaka umelej inteligencii doslova mágiu, kedy rekonštruuje hru z nižšieho na vyššie rozlíšenie a to bez straty vizuálnej krásy. Načo renderovať hru v natívnom 4K, keď ju môžete renderovať v 1080p a cez DLSS zabezpečiť, aby hra vyzerala rovnako ako v natívnom 4K a s vyšším výkonom?
Lenže AMD našťastie nespí a už pri predstavení grafických kariet RX6000 predstavili svoje vlastné riešenie, ktoré má názov FidelityFX Super Resolution. Vtedy však prezradili iba to, že technológia je vo vývoji, že na nej spolupracujú s vývojármi a že sa o nej dozvieme neskôr.
Web Prohardver však prišiel s informáciou, že podpory tejto technológie sa možno dočkáme veľmi skoro. Už na marec má totiž AMD údajne pripravenú aktualizáciu svojich ovládačov s doma kľúčovými prvkami. Prvou technológiou bude Radeon Boost a druhou bude práve podpora FidelityFX Super Resolution.
Zdroje webu tvrdia, že AMD pri implementácii FidelityFX Super Resolution pomôže Infinity Cache, ktorá sa nachádza v RX6000 Radeon kartách a funkcia bude musieť byť pochopiteľne implementovaná aj hernými vývojármi v konkrétnych hrách.
Kľúčové je to však nie len z pohľadu konkurencieschopnosti AMD na poli s grafickými kartami, ale aj kvôli konzolám. Aj Playstation 5 a aj Xbox Series X/S totiž používajú grafické čipy, ktoré sú založené na rovnakej architektúre ako RX6000 grafické karty. Ani jeden z čipov však nepoužíva Infinity Cache a tak bude zaujímavé sledovať, či bude implementácia FidelityFX Super Resolution možná aj na konzolách.
Microsoft už má vo vývoji vlastnú technológiu na štýl DLSS s názvom DirectML (ktorá je podporovaná čipmi v Xbox Series X a S), ktorá by v rovine teórie vedela rekonštruovať obraz z 540p na 1080p a z 1080p na 4K bez straty kvality.