Chystá sa nás nové asymetrické RPG. Dokážu ho vývojári dotiahnuť k úspechu alebo pôjde o ďalšie zlyhanie?
Pred pár rokmi sa dalo dokopy zopár ľudí, aby založili QC Games. predtým pracovali na tituloch ako The Old Republic, Shadow Realms a iné. Od roku 2015 ale mali jasný cieľ. Priniesť hráčov kvalitné asymetrické RPG Breach.
Hra ja zasadená do blízkej steampunkovej budúcnosti. Bariéra medzi svetom ľudí a tým nadprirodzeným sa rúca a tak je čas na hrdinov.
Hráči budú mať v podstate možnosť hrať krátke, cca 15 minútové dungeony. Dokopy až 4 hráči sa budú musieť postaviť démonovi, ktorého bude ovládať piaty hráč.
Hrdinovia budú mať k dispozícii množstvo herných postáv, ktoré sa budú dať upravovať podľa preferovaného herného štýlu. Dungeon Master, teda Veil Demon, bude ovládať celý dungeon. Všetky pasce, prekážky a príšery budú pod jeho kontrolou, ako aj rôzne schopnosti, ktorými bude protihráčom znepríjemňovať postup za víťazstvom.
Súbojový systém je mix akčných žánrov, kde vidíme prvky MMO a MOBA hier. Niektoré schopnosti treba presne namieriť, iné sú ako automatické strely. Štýly boja postáv sú rôzne a svoje si tu nájdu aj fanúšikovia hack&slash titulov ako Devil May Cry.
Autori sa rozhodli pre túto hru, lebo chcú pracovať na tých prvkoch dungeon crawlingu, ktoré majú najradšej. To podľa nich dokáže zaujať hráčov a priniesť hodiny zábavy.
Hoci hra bude dostupná na Gamescom 2018, v Steam Early Access vyjde až neskôr tento rok. V roku 2019 by mala byť potom plne vydaná ako free-to-play titul, čo nie je pri takýchto online zábavách nezvyčajné.
Otázkou ale ostáva, či má takýto asymetrický žáner budúcnosť. Videli sme to napríklad pri Evolve, ktoré zlyhalo na plnej čiare. Samozrejme business model hry plný DLC a poplatkov vie odradiť hráčov, no aj tak nesie žáner veľké riziko. Pri nižšom počte hráčov totiž hrozí, že bude nemožné nájsť nepriateľa, respektíve to bude trvať veľmi dlho. Ako to ale naozaj bude uvidíme neskôr tento rok, keď bude Breach hrateľné na Steame.