Escape from Tarkov bol takpovediac našou lastovičkou na Gamescome. Do stánku štúdia Battlestate sme sa boli pozrieť hneď ráno, no už bol plný. Nedalo sa inak; Ján si sadol ku hre za počítač, zatiaľ čo ja som si postavil bokom „šéfa všetkého v Battlestate“, statného Rusa Nikitu Buyanova.
Prejsť z hier ako Call of Duty či Battlefield na Escape from Tarkov je podobné zážitku dieťaťa, ktorému z bicykla odstránili pomocné kolieska. Tarkov je založený na simulácii skutočného vojenského konfliktu a vy sa staviate do úlohy virtuálneho vojaka, ktorý bojuje nielen s nepriateľmi, ale najmä s drsnými pravidlami hry samotnej. Podobne ako aj vo svete mimo vášho monitora, aj tu sa odpúšťa len máločo, a šéf celého projektu sa riadi jednoduchým pravidlom: tak realisticky, ako sa len dá.
Battlestate v Kolíne predviedol celkom novú RPG mechaniku, ktorá do hry Escape from Tarkov pribudne; úlohy. Okrem systému questov vývojári priniesli ochutnávku jednohubiek v podobe dvoch nových gameplay mechaník: streľby naslepo a možnosti gestikulácie.
Prečítajte si tiež
Escape from Tarkov vstupuje do uzatvorenej bety: Sledujte nový trailer
Nechceli sme vytvoriť „len strieľačku“, tvrdí šéf štúdia Battlestate
„Je to vojenský, bojový simulátor, FPS, RPG, MMO… je to taká realita vs. realita,“ prezradil o hre Nikita, ktorý sa nám predstavil ako „šéf všetkého v Battlestate“. Či len žartoval, alebo skutočne zvláda dozerať na všetky aspekty vývoja hry, nevieme, no v každom prípade sme boli radi, že sme pre naše otázky našli toho najpovolanejšieho respondenta zo všetkých.
„Hra ja zasadená do fiktívneho regiónu nazývaného Norvinsk, v ktorom sú dve veľké mestá sužované konfliktmi: Norvinsk a Tarkov. Projekt Escape from Tarkov je súčasťou univerza Rusko 2028 a hráči v ňom nájdu informácie o súčasnej situácii v danom svete, dozvedia sa viac o jeho histórii. Nechceli sme vytvoriť len „strieľačku“, ale skôr celé univerzum,“ dodal na úvod Nikita.
Svojrázneho Nikitu spoznáte ihneď.
Taká realistická, ako to len ide
Štúdio sa pri vývoji inšpirovalo hrami ako DayZ, Stalker či Arma, no podľa Nikitu bol ich najväčšou inšpiráciou život sám.
„Vždy som chcel vytvoriť realistický, brutálny svet. Chceli sme vytvoriť zážitok ako zo skutočného života. Chceme, aby bol hra taká realistická, ako to len bude možné. Potrebujete jej porozumieť, učiniť rozhodnutia; presne ako v skutočnom živote.“
Battlestate bol pri tvorbe tohto hybridného titulu (mix FPS a RPG) natoľko precízny, že vývoja hry sa aktívne zúčastňujú aj bývalí vojaci s bojovými skúsenosťami. Jedným z nich je aj Nikitov osobný priateľ, o ktorom nám prezradil, že je bývalým členom elitnej ruskej vojenskej jednotky Spetsnaz. Títo špecialisti na bojovú tematiku sa s autormi podelili nielen o svoje bohaté skúsenosti, ale pomáhali aj s motion capture, aby si hra za každých okolností zachovávala punc rýdzej reality.
„Jednoducho vedia, ako vytvoriť niečo autentické,“ pochválil sa Rus participáciou vojakov. „Spojili sme svoje nápady a vytvorili tento produkt.“
Čo prinesie budúcnosť?
Cieľom štúdia na najbližšie obdobie ja najmä posilniť stabilitu uzavretej beta verzia, ktorá by sa už tento rok mala zmeniť na beta test určený aj pre širokú verejnosť. Dátum vydania je však stále vo hviezdach. „Žiadne dátumy zatiaľ nemáme. Hra však bude vydaná s určitosťou na budúci rok, zrejme niekedy počas prvých dvoch kvartálov,“ trúfa si Buyanov.
Zrejme najväčšou novinkou, akú Battlestate novinárom na Gamescome predviedol, bolo zavedenie systému questov. Na žiadny single-player sa ale netešte – tieto úlohy sa stále budú odohrávať v online svete, zdieľanom hráčmi z celého sveta.
„Úlohy sú multiplayerové. Sú absolútne pre vás, ale plníte ich v online prostredí. Hráte tak ako predtým, s partnermi alebo sami, no iní hráči s rovnakými úlohami budú okolo vás. Odmenou sú peniaze, rôzne predmety, posilnenie schopností či vzťahov s obchodníkmi. Alebo, naopak, niektoré úlohy môžu oslabiť postavenie iných hráčov,“ odhalil šéf ruského tímu vývojárov.
Ak vás hra Escape from Tarkov zaujala, odporúčame vám zamieriť na jej oficiálne webové stránky.
Prečítajte si tiež
Gamescom 2017: FOTOREPORTÁŽ z EA Showcase v Kolíne
Prečítajte si tiež