Battlefront patrí medzi to najočakávanejšie, čo vychádza tento rok, a osobne sme to pocítili aj na tohtoročnej E3 výstave, kde sa táto hra mohla pochváliť jednoznačne najdlhšími čakacími radmi.
Čakať vo VIP sekcii jeden a pol hodiny na to, aby sme si zahrali jedno kolo Walker Assaultu, nie je veľmi ideálne, no čakanie nám spríjemnili R2D2 a C-3PO, navyše nás prišiel navštíviť Reggie, takže čakanie bolo príjemnejšie.
Po tomto segmente ničnerobenia sme sa dostali do miestnosti, kde sa nám na obrazovkách spustilo intro, ktorého úlohou bolo zabezpečiť, aby sme po bojisku nebehali ako splašené zajace a aby sme vedeli princípy, pod ktorými funguje tento herný mód. Jeho základom je rozdelenie tímov na útočníkov a obrancov. Impérium má za úlohu eskortovať dve AT-AT, aby zničili základňu rebelov. Tí majú jednoduchú úlohu, a to tieto dve chodiace kolosy zničiť.
Aktiváciou „uplinkov“ je možné privolať leteckú podporu, aby dočasne oslabili tieto vozidlá a umožnili pechote, aby ich postupne ničila. Mechaniky, podľa ktorých tento mód funguje, dosť pripomínajú Rush, no uplinky aktivuje tím v defenzíve. No taktiež sa mapa počas hrania postupne posúva a odhaľujú sa nové miesta.
Z hry je cítiť, že je produktom štúdia DICE, no zároveň je zrejmé, že toto švédske štúdio robilo všetko preto, aby čo najviac oddelili túto hru od Battlefieldu. Nielen tým, že jedno je Star Wars a druhé klasická MMS, ale hlavne hernými mechanikami, pričom je jasné, že autori idú skôr za zjednodušovaním ako za komplexnosťou Battlefieldu.
Zrušený bol systém „squadov“, ktorý nahradili dvojice. Rovnako v hre nenájdeme ani rozdelenie na herné triedy. V deme sme mali k dispozícii dve preddefinované postavy, ktoré sa však veľmi odlišovali a teda je zrejmé, že úprava výbavy bude dosť hlboká a hlavne bude mať veľký vplyv na hranie, no ich počet je otázny.
Rovnako je otázne ako presne funguje systém hrdinov, keďže autori sa k nemu momentálne nechceli vyjadrovať a počas hrania som sa k nemu nedopracoval. Zrejmé však je to, ako bude fungovať systém vozidiel a doplnkovej výbavy. Po bojisku sú rozmiestnené tokeny, ktoré môže hráč zobrať a následne v ľubovoľnom čase aktivovať. Dobrou správou je, že po hráčovom úmrtí sa mu tento kúsok výbavy nezmaže a má ho v inventári prakticky až do doby, pokiaľ ho neaktivuje.
Do tejto výbavy spadajú nielen pokročilé raketomety na ničenie AT-ST či rôzne vylepšené typy granátov, ale aj prístup do X-Wingov a TIE Fighterov, ktoré sa ovládajú o dosť jednoduchšie ako letecké prostriedky v Battlefieldoch, no to neznamená, že som si to pri prvom pokuse nenamieril rovno do prvej skaly.
Veľkou zmenou je, že zbrane nefungujú prostredníctvom zásobníkov, ale že sa prehrievajú. No dávajú celkom solídny spätný ráz, takže prestrelky nebudú až tak jednoduché. Hra umožňuje aj plynulý prechod z pohľadu z prvej osoby do pohľadu z tretej osoby, čo nepochybne ocenia všetci fanúšikovia starých Battlefrontov.
Graficky hra vyzerá už teraz veľmi dobre, navyše autori prezradili, že výsledný produkt si aj hráči na konzolách budú môcť zahrať v 60 FPS. Okrem toho však boli na detaily dosť skúpi, takže sa dá očakávať, že s ďalšími informáciami okrem tých, ktoré sme zažili na planéte Hoth, vyrukujú v najbližších mesiacoch.